Search This Blog

Saturday 30 April 2011

DiArI : MaNfAAtKaN mAsA YaNg AdA

Assalamualaikum,..




Sejak aku berhijrah ke kampung, ramai yang bertanya, aku buat apa sekarang??? Buat bisnes apa sekarang???  Jawapan aku, tak buat apa-apa. Buat sementara waktu ni, aku duk rumah je.


Aku nak manfaatkan masa yang ada ni dengan berehat dan melakukan aktiviti-aktiviti yang dah lama aku tak lakukan. Juga aktiviti ketika aku masih belum menempuh alam pekerjaan.


Contoh aktiviti, main badminton, masak-memasak, berjalan-jalan. Apabila aku dah tempoh alam pekerjaan, masa untuk melakukan aktiviti-aktiviti tersebut sangat terhad.


So sekarang, ada masa terluang, aku manfaatkan sepuas-puasnya. Aku gembira dengan kelangan yang ada. Aku tak nak sia-siakan kelapangan ini,.


Sebuah hadis menyatakan manfaatkan masa lapang sebelum sibuk. Itulah yang aku cuba lakukan. Manfaatkan sepenuhnya peluang ini dengan baik,. Semoga kerehatan ini memberi aku satu kehidupan yang lebih baik dimasa akan datang,..




Terima kasih, kerana sudi membaca,.. Tata titi tutuuuuuu

No comments:

Post a Comment