Search This Blog

Saturday, 23 April 2011

DiArI : Ku iNgIn mEnAnGiS

Assalamualaikum,..






Ya Allah catatan sebuah perjalanan hidupku penuh berliku,.. Dalam duduk mahupun berdiri bahkan ketika berlari, ku ingin sentiasa menangis meluahkan padaMu tapi aku tidak berdaya Ya Allah,.. Hanya ketika aku sujud padaMu ku luah segalanya,..


Ya Allah kenapa ujianMu tidak pernah ternoktah buat diriku,.. Kasihanilah diriku Ya Allah. Berat rasanya untuk terus melalui ujianMu. Walau aku sentiasa fikir positif, hakikatnya aku tidak benar-benar kuat melaluinya Ya Allah,..


Aku sentiasa bermohon padaMu, dan hanya engkau tempat aku bergantung, fahamilah hambaMu ini Ya Allah, lepaskanlah aku dari segala ujianMu dan akhirilah segala penantianku,..


Ya Allah, sejak akhir-akhir ini, hatiku sering sebak dan sering ingin menangis,.. Hanya padaMu aku mampu luahkan segalaNya tapi kenapa Ya Allah, perasaan ini masih belum pulih hingga ke saat ini,...


Aku cuba untuk melepaskan rasa ini, tapi aku belum mampu Ya Allah,.. Adakah semua ini salah aku??? Tolonglah aku, bantulah aku Ya Allah,.. Aku ketawa dan ceria pada zahirnya tapi hakikatnya hanya engkau yang tahu,..


Ya Allah, bagitahulah aku, apa yang perlu aku lakukan,.. Aku benar-benar tidak tahu Ya Allah,.. Bantulah aku Ya Allah,.. Aku ingin lepas dari belenggu rasa ini,.. Ku rasa terpenjara dengan rasa ini,.. Bebaskanlah aku Ya Allah,..


Ya Allah, hanya engkau memahami segalanya dan aku mengharap yang terbaik dariMu untuk duniawi dan ukhrawiku,..  Sesungguhnya engkau Maha Berkuasa atas segalanya,.. Ku mohon pertolonganMu Ya Allah,.. Amin amin amin Ya Robbal alamin,..





No comments:

Post a comment