Search This Blog

Saturday 23 April 2011

DiArI : o8 ApRiL 2o11 ( i'M BaCk )

Assalamualaikum,...




Lebih kurang jam 5.50 petang, aku sampai di tanah kelahiranku Keratong, Pahang. Dan bermulanya detik ini, aku membina kehidupan baru ditanah kelahiranku.


Sebenarnya sudah lama ibuku suruh aku pulang ke kampung, duduk bersama dia,... tapi aku tak nak,.. Kini aku tiada pilihan lain, terpaksa juga akur dengan permintaan ibuku,..


Aku tidak tahu nak buat apa disini,.. peluang kerja sangat terhad,.. Tapi aku berserah je pada Allah, bila aku membuat keputusan untuk berhijrah ke sini,..


Aku yakin, bila Allah mengizinkan aku berhijrah, pasti ada sesuatu yang positif untuk diriku,.. Walaupun aku belum pasti apakah sesuatu itu,..


Kadangkala apa yang kita kita fikir terbaik untuk kita, belum tentu itu yang terbaik untuk kita,.. dan tidak salah jika aku mencuba memulakan kehidupan baru disini,.. Dan aku juga tidak pasti, adakah aku akan terus disini atau hanya seketika cuma,..


Buat masa ini, aku tak nak fikir apa-apa melainkan hanya ikut arus sahaj dahulu,.. Pahanggggg i'm backkk setelah sekian lama berhijrah,.. Adakah aku akan terus disini??? tunggguuuuuuu,..




Selamat membaca,.. Tata titi tutuuu







No comments:

Post a Comment