Search This Blog

Saturday 9 April 2011

DiArI : o8 ApRiL 2o11 ( SeLaMAt TiNggAL )

Assalamualaikum,..




Pada 16 mac 2011 adalah hari terakhir bisnes yang aku jalankan beroperasi. Memang terasa sayang nak tutup bisnes ni, tapi apa kan daya aku rasa hanya sampai disini sahaja aku mampu bertahan. Ada juga yang tanya, tak sedih ke nak tutup bisnes tu? Tak aku nafikan, kalo ikutkan hati, memang sedih tapi aku redho jika ini adalah jalan yang terbaik.


Aku sering berdoa kepada Allah, jika rezeki aku disini bukanlah yang terbaik untuk aku, aku redha melepaskannya dan berilah aku rezeki yang lebih baik. Dan aku anggap apa yang aku lalui sekarang adalah kerana Allah ingin beri aku yang lebih baik.


Hari ini 08 april 2011, adalah hari terakhir aku di Muar. Setelah 8 tahun aku menjalani kehidupan di Muar, akhirnya, aku terpaksa berhijrah. Banyak kenangan ketika aku di sini dan banyak perkara yang aku belajar disini.


Kita hanya mampu merancang tapi Allah yang menetukan. Tepat jam 03;40 petang, aku gerak balik ke kampung halaman aku. Menitik airmata aku meninggalkan tempat yang penuh dengan kenangan dan mengajar aku erti kehidupan.


Berat hati aku untuk meninggalkan Muar, tapi rezeki aku bukan lagi disini untuk saat ini. Aku yakin, andai rezeki aku masih ada di Muar, aku pasti kembali. Tapi aku tidak mengharap apa-apa, hanya berdoa, pasrah dan redha atas ketentuan Allah. 


Akhirnya aku meninggalkan juga Muar,... Selamat tinggal Muar,....




Dairi isi hatiku,... Selamat membaca,..









No comments:

Post a Comment