Search This Blog

Saturday 26 February 2011

CoReTaN : dOa

AssALaMuALaIkUm,..






DoA aGaR dApAt mEmBaYaR hUtAnG
Ertinya: Ya Allah, cukuplah dengan yang dihalalkan oleh Engkau, jauhkanlah dari yang diharamkan oleh Engkau, layakkanlah aku dengan anugerah Engkau, jauhkanlah daripada mengharap-harap selain dari Engkau.




dOa sUpAyA dIaMpUnI ALLaH dArI sEGaLa KeSiLaPaN
Ertinya: Ya Allah! Ampunilah dosaku, kesalahanku, kebodohanku segala sesuatu yang melampaui batas dan segala yang Engkau lebih mengetahui dariku.




DoA uNtUk KeDuA iBuBaPa
Ertinya: Ya Allah! Ampunilah aku dan ibu bapaku, dan kasihanilah keduanya sebagaimana mereka mengasihaniku sejak kecil.




DoA uNtUk KeBaHgIaAn kELuArGa







Ertinya: Ya Tuhan kami! Berilah kami Isteri kami, anak cucu kami semua menggembirakan hati dan jadikanlah kami sebagai ikutan orang-orang yang taqwa.

dOa mOhOn dArJaT







Ertinya: Ya Allah! Sesungguhnya aku ini lemah maka kuatkanlah aku dan aku ini hina maka muliakanlah aku, dan aku fakir maka kayakanlah aku, wahai Zat yang amat pengasih.

dOa mEmInTa kEiNgInAn dIKaBuLkAn ALLah







Ertinya: Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang aku sembunyikan dan apa yang aku lahirkan terimalah uzurku.

dOa mOhOn DijAuHi dArI kEjAhAtAn







Ertinya: Ya Allah! Aku berlindung kepada Engkau daripada kepayahan kemalangan, daripada jurang kecelakaan dan dari kemalangan nasib dan ejekan musuh.


dOa kEtIkA DaLaM kEsEmPiTaN






Ertinya: Ya Allah! Aku berlindung kepada Engkau daripada duka dan susah dan berselindung daripada lemah dan malas dan berlindung daripada takut dan bakhil dan berlindung daripada banyak hutang dan penindasan orang.



        dOa mEnGhILaNgKaN kEmArAhAn






Ertinya:Ya Allah! Ampunilah dosaku dan hilangkan marah hatiku dan selamatkanlah aku dari syaitan.



DoA mEmOhOn dItEtApKaN ImAn dALaM iSLaM






Ertinya: Ya Allah! Perbaikilah urusanku, tetapkanlah aku dengan perkataan yang tetap teguh di dunia dan akhirat.



SeLaMaT bErAmAL ^__^

No comments:

Post a Comment